E-qually vill skapa fler schyssta arbetsplatser. De erbjuder företag microkurser för att utbilda sina anställda i jämställdhet och samtidigt vara en del av förändringsarbetet mot en mer jämlik arbetsplats.
E-qually kände sig vilsna i hur de pratade med sin målgrupp och behövde hjälp att hitta sin ton och sitt språk. Hur ska de prata? Med vem?
I en tonalitetsworkshop hittade vi värdeorden, formen och rösten för e-qually. Den nya rösten sammanställdes i en praktiskt tonalitetsguide. I guiden framgår det tydligt hur varumärket ska se ut och med vilken röst det ska prata.
E-qually gick från att inte riktigt veta hur de ska prata om sin tjänst, och att låta olika beroende på vem i företaget som skrev kommunikationen, till att hitta sin tydliga röst. En röst som alla i företaget kan stå bakom.
Den nya rösten är självsäker, lättsam och inbjudande i en bransch som annars använder svåra branschord och onödiga floskler. Nu har e-qually en tydlig grund att stå på när de ska skriva sina texter. Texter som de vet att deras kunder förstår samtidigt som de innehåller alla viktiga fakta om tjänsten.
En tonalitetsguide är för dig som vill identifiera och bestämma din röst. För er som är flera som kommunicerar och behöver samlas kring samma värdeord, ton och stil. För er som behöver en röst som alla kan stå bakom, varje dag.
För en tydlig röst stärker ert budskap och varumärke. Nyfiken på hur en tonalitetsguide kan hjälpa dig?