Gnosjöandans Näringsliv är en ideell förening som verkar för ett konkurrenskraftigt näringsliv i Gnosjö kommun. Föreningen är bryggan mellan näringsliv, kommun och skola.
Föreningen investerade i ett nytt platsvarumärke, Gnosjöandan, tillsammans med Gnosjö kommun. När det var dags att ta ett kommunikativt kliv, implementera sin kommunikationsstrategi och arbeta kontinuerligt med både webb och de interna kanalerna behövde de hjälp.
Unity fick i uppdrag att sköta den löpande kommunikationen via nyheter och artiklar på webben. Gnosjöandans Näringsliv hade under många år haft ett nyhetsbrev som samlade information utifrån medlemmarnas intressen men nyhetsbrevet hade blivit utdaterat och saknade en röd tråd och ett tydligt syfte.
Tillsammans med styrelsen i föreningen omstrukturerade Unity brevet och satte upp en plan för hur ofta brevet skulle skickas ut och med vilken typ av innehåll. Vi fick också förtroende att sköta den löpande produktionen av medlemsbrevet.
“Elin är lätt att jobba med, är engagerad och tillför energi och nya infallsvinklar i sina uppdrag.”
–markus brunner, gnosjöandans näringsliv
Nyfiken på hur din verksamhet kan bygga varumärke och skapa mailutskick eller nyhetsbrev som genererar både kännedom och affärer?