Interiörskolan

tonalitet som pratar till målgruppen

Interiörskolan utbildar framtidens inredare och stylister. De utrustar sina elever med de viktigaste verktygen för att göra karriär i inredningsbranschen, som anställda eller egenföretagare.

Interiörskolan saknade en tydlig röd tråd i sin kommunikation. Språket var generellt och riktade sig inte till målgruppen. För att hitta den röda tråden och göra kommunikationen lättare träffades vi i en tonalitetsworkshop. 

Tonalitetsguide och texter till webben och produktbeskrivningar

Under workshopen identifierade vi de egenskaper som Interiörskolan ville förknippas med. Vi landade i att Interiörskolan skulle uppfattas som utbildande, närvarande, i framkant, inspirerande och trygga. Utifrån egenskaperna tog vi fram en röst som vilade på personligheten. Den nya rösten skulle vara självsäker, inspirerande och tillgänglig.

Efter att vi tagit fram en Tone of Voice, ett tonalitetsdokument som beskriver hur Interiörskolan ska kommunicera, fick Unity förtroende att fortsätta skapa text till webben, landningssidor och produktbeskrivningar.

Utifrån identifierade sökord och ämnen producerade vi både blogginlägg och personporträtt. Texternas syfte var att förtydliga Interiörskolans erbjudande och driva mer trafik till webbplatsen.

Kundens egna ord

”Elin har på ett proffsigt sätt hjälpt oss med vår Tone of voice och texter på hemsidan. Det är lätt att bolla idéer med Elin och vi känner att vi blir lyssnade på. Elin kommer även med egna idéer och i de texter som levereras kan man känna att ett genuint arbete är nedlagt. Det känns som om Elin är en del av oss och det var viktigt för oss vid val av copywriter.”

–Jennie Wallgren, Interiörskolan

unity-creations-webbtexter

Anlita Unity

Visste du att löpande uppdateringar bidrar till bättre seo och högre placering på Google?

Behöver du hjälp att skriva löpande nyheter, blogginlägg eller sökordsoptimerade texter? Låt oss hitta din röst och skapa innehåll som genererar trafik till din webbplats.